9 days to go

Nu är dag 3 av 12 avklarad och än så har jag fortfarande energi kvar ;) Föräldrarna ska nämligen iväg på bröllop i helgen så har hand om barnen själv ifrån fredag lunch- söndag eftermiddag och så jobbar som vanligt utöver det. Tror dock inte att jag får mer pengar men får hoppas på en trevlig överraskning! Dock jobbade jag knappt efter jag var klar med städningen vid 2 igår men ändå.

Körde som sagt Amela till flygplatsen i måndags morse och hela dagen kände jag mig bara tom och trött. På kvällen var vi som vanligt på en pub och träffade folk och både jag och sophie var sjukt deppiga och gillade inte läget något vidare. Detta är verkligen aupair livets baksida, du träffar folk, blir fort oerhört tajta och helt plötsligt åker folk hem och man ses aldrig mer igen, typ.

Lyckades idag få med mig mellantjejen ut på studsmattan och vi hade en mycket trevlig stund tillsammans, hon berättade massor av hemlisar och visade mig hennes hemliga saker i skogen. Jag berättade lite om Helénes barn och jag tror hon tog åt sig lite av när jag sa att ett av Helénes barn var elak i början för precis innan vi gick in igen sa hon : Kan jag fråga en sista fråga? Har jag varit elak mot dig någon gång?

Det bästa med "mina" barn är att, även om jag har lust att be dem hålla käft och bara lämna dem hemma själva, de kan vara så underbart underbara, mysiga,ge söta komplimanger och kan ge mig så mycket energi. Speciellt killen som är den enda mannen i mitt liv  som jag gillar förtillfället ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0