7 mars

Här kommer en snabb rapport över vad helgen har inneburit för Miss Berkelind:
Fredag- Jobbade inte många minuter då Abbie är ledig på fredagar. Skulle egentligen simma men de öppnade inte bassängen fören kl 12 och kom kl 11 så ville inte vänta en timme. Fick istället en rundtur på gymmet och hela "fitnesscentret" och fick även priser så ska förhoppningsvis kunna klämma in några pass då och då. På kvällen åkte vi till Tonbridge och var på ett Starbucks möte med andra aupairer och efter det vart det utgång! Var både i Tonbridge och Tunbridge Wells och allt som allt var vi på 3 olika ställen. Var helt okej men har haft bättre utekvällar om man säger så.

Lördag- Tillbringade denna dag i London, shoppade endast på Primark (blev en del plagg där) och tillbringade resten av tiden hemma hos Kicki och David ( pappas sambos mammas tvillingsyster + man). Tog två timmar att komma till Kicki och lika lång tid hem med alla byten och väntetider så det var den lördagen det.

Söndag- Alltså idag. Har idag varit i Brighton och jag är KÄR i den staden. Varför kunde jag inte bo där istället för mitt ute i ingenstans? Många butiker och gick ut på piren vid havet som hade en underbar färg och det var strålande sol. Helt underbar utsikt! Var där med tjejerna som jag umgås med (läs: de enda som jag har lärt känna). Blev lite shopping även idag :)

Imorgon ska min värdmamma , Abbie, ut med jobbet så ska jobba ifrån morgon till kväll. Ska köra barnen till skolan eftersom det är påvägen till mitt collage och har hand om dem efter skolan och tills sen kväll. Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra och Abbie sa att hon trodde att det skulle gå finfint. Berättade även om att jag och Max hade ett litet bråk och känns skönt att hon vet om att de börjar testa mig lite och inte tror att allt går superbra. Önska mig lycka till!

Nu ska jag sova, är konstant trött nu för tiden. Kanske har med att maten här inte är den nyttigaste.
Snart har jag varit här i två veckor, känns som max fem dagar.

/ C


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0