Aupair livets baksida

Igår hade jag en grymt bra dag! Blir bättre och bättre "vän" med Imi medan med Max står det still men jag bryr mig faktiskt inte så mycket om det som jag trodde jag skulle göra, kanske är det för att jag inte är så mycket själv med honom och att jag fortfarande kan tänka "det kommer med tiden".

Men tillbaka till gårdagen; på kvällen åkte jag och Christina till Tunbridge Wells och mötte Amela och Sophie och satt på en pub hela kvällen tills de stängde och jag hade så himla roligt. På måndagar brukar aupairer och stundenter samlas på den puben, mycket bra intiativ till den som kom på det. Jag och Christina har blivit ganska tajta på kort tid  och ses väldigt ofta, den här veckan kommer vi ses varje dag men.. den 8e april flyttar hon hem igen och det kommer bli så tomt! Hon är den som jag har kommit närmast och har roligast med. Hade det kommit en annan aupair och ersatt henne direkt hade det kanske inte känts lika illa men den andra aupairen börjar i höst.

Jag vet om att detta är baksidan av aupair livet, att folk kommer och går hela tiden men det känns som det är lite värre för oss aupairer som bor ute på landet och det inte finns så många andra aupairer och det inte är så lätt att lära känna andra. Jag är orolig för att jag inte kommer trivas lika bra längre när hon åker för då kanske jag inte kommer göra lika mycket på min fritid.

Men jag ska börja lära mig att leva i nuet och ska därför leva för varje dag och försöka göra det bästa av dagen som kommer :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0