17 maj

Att ansöka för att bli en au pair är ett av de absolut bästa beslut som jag har tagit.


Jag har blivit så mycket tryggare i mig själv under bara några månader. Satt barnvakt åt en annan familj i lördagskväll och märkte att jag inte var nervös eller kände mig obekväm att vara i ett nytt hus med 3 barn och en bebis som jag aldrig har träffat förut. Att bo hos några som man jobbar för, rummet som du bor i är egentligen inte ditt och likaså bilen. Du har inget eget hem under en lång tid, du umgås med människor som du knappt känner, vare sig man vill eller inte så mognar man.

I söndags var jag på en båttur med andra au pairer, kom dit helt själv och trodde att de olika förmedlingarna skulle ha någon övning eller något så man lärde känna varandra men icke sa nicke, de gjorde inget! Släppte in oss på båten, pratade lite och tog oss till en stad där alla gick åt olika håll och efter 3 timmar åkte vi tillbaka till London. Började prata med några tjejer som jag var med under dagen så det var helt okej ändå.

Idag var collage stängt av någon anledning så har varit ledig och kommer vara det till kl 7, eller då kommer alla hem. Ibland önskar jag att jag hade tydligare arbetstider så jag kan hitta på saker på dagarna istället för att vara hemma hela dagen. Man dock inte få allt..

Fick precis reda på att jag troligtvis ska vara barnvakt åt bebisen som jag passade i lördags 1-2 timmar i veckan, jag får äntligen ta hand om en bebis! :)


Kommentarer
Postat av: sanna

du är saknad, bara så du vet

2010-05-24 @ 21:54:33
URL: http://shesasaint.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0