4 april

Har börjat komma till rätta lite här i Oslo. Fått tag i en säng, köpt lite småsaker på Ikea och betalt min första hyra!

Ska på jobbintervju imorgon (tack Jennie!) och hoppas verkligen att jag får dagisjobbet! Jag har kommit hit med inställningen att jobba och tjäna pengar men:
- Oslo är ju så grymt stort. vart ska man börja?
- Detta är mitt första egna ställe, jag vill ju köpa massa fina saker till rummet och göra det fint.
- Mitt självförtroende att prata norska ligger på -153%.

Har pratat lite med tjejerna jag bor med, verkar supergulliga båda två. Vi har ju inget gemensamt rum förutom köket så det blir ju lite svårt att lära känna varandra. Det kommer väll dock med tiden och när jag lär mig norska ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0