Parentesens inlägg

Dagens i-landsproblem:
Varje gång som jag försöker laga riktigt bra och god mat (och jag lyckas) så äter pappan aldrig hemma (som idag då jag gjorde hasselbacks potatis, kotletter, rostade palsternackor, massa olika grönsaker och senapsås)! Ibland när har jag verkligen ansträngt mig så kan även Abbie komma sent så det är bara jag och barnen som äter (och de är lika lyckliga om de får pasta&ketchup liksom...). De dagar då det blir enkelt, paj, korv och potatis och liknande så äter pappan självklart hemma och i hans ögon är jag är ganska dålig kock. Jag är verkligen inte en mästerkock men är faktiskt liiiiite bätte än vad han tror och jag vill så gärna bevisa det så de inte kommer ihåg mig som au pairen som inte kunde laga mat ;)

Och jag som älskar att baka gör det aldrig här, känns som jag inte har visat mitt "hela och bästa" jag för familjen. Tur att de gillar mig ändå! :)

Har även berättat det för barnen idag att jag har bestämt mig att åka hem i Mars, gick sådär.. Poppy tog det bla. som att jag hellre reser istället för att vara med dem. Tur att Abbie backade upp mig och sa att jag självklart vill göra mer i livet och se världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0