en vecka, sju dagar.

I onsdags var jag på snusrelase med några på jobbet, hade förväntat mig en goodiebag som alla andra verkar få när de går på relase partyn men jag fick nöja mig med två snusdoser, gratis öl (tack bankkillarna) och gratis champange. Hade en grymt rolig kväll som slutade ganska tidigt då alla var förståndiga och tänkte på morgondagen. Så långt allting gott...

men i fredags så fick jag veta att min butik ska lägga ner, nu på fredag, en vecka senare, 7 få dagar, VIA SMS (som inte ens skulle ha blivit skickat den dagen utan jag skulle ha fått det idag egentligen, 4 dagar innan vi stänger). Ett sms som egentligen inte ens handlade om att min butik ska stänga, utan det stod bara en mening: Eldorado stenger dörren fredag 21 okt, bland andra saker.

Efter många, många frågor och stor besvikelse hur allt har gått till har vi idag äntligen kunnat prata med chefen och jag förstår nu situationen. Jag förstår att man inte kan driva en butik när hyran är 50000 kr högre än det man egentligen måste tjäna ihop, men att få reda på det en vecka innan och på det sättet vi fick reda på det känns inte okej.

Som tur är så har chefen två till butiker, så vi står inte utan jobb och jag har ju jobbat där en hel del så helt lost kommer vi inte bli.  Men alla våra stamkunder kommer vara saknade, responsen vi har fått ifrån dem är otrolig! En kvinna skrev till och med ett superfint brev till huvudkontoret som fattade beslutet om att de borde tänka om..

Trots allt detta känns livet ganska bra, jobbar med så otroligt bra personer och vårt kollektiv är mysigare än någonsin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0